Finns det Riktig Mat?

Vad är det vi äter, och varför?? Hur kan man göra det vi äter bättre?

Falukorv Stroganoff

Falukorven från Husa Gård är testad!
Ingen kisslukt vid stekningen, ingen klibbig svart massa i stekpannan, ingen äcklig smak, korvskivorna behåller både form och storlek vid stekningen så de behöver inte ens snittas i kanten.
Betyget blir ”Med Beröm Godkänt”.

falu-1

Först stekte jag snabbt upp lite korvskivor, kokt potatis och ett ägg, korven fick en rätt hård stekning bara för att testa den ordentligt. Det fungerade hur bra som helst, korven fastnade inte alls i stekpannan, trots att det var min sämsta stekpanna jag använde.
Sedan blev det Korv Stroganoff, med mycket lök. Fick krydda rätt ordentligt för att få någon ”stuns” på det och fyllde på med ett stort knippe finhackad färsk persilja, basilika och oregano på slutet.
Sista biten korv skar jag upp i tunna skivor, tänkte att de kunde vara perfekt till att lägga i ägget till en stekt korv & ägg toast.

Jag är nöjd med Falukorven, men jag inser att falukorv är en alltför mild, välmald korv för att passa mig.
Gillar Du Falukorv är den troligen bland det bättre du kan köpa. För får den klart godkänt av mig som inte gillar ”Falu”-biten i korven, då har den mycket att erbjuda.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 comments on “Falukorv Stroganoff

  1. inte fan gör det det
    1 juli, 2013

    Korv Stroganoff- gud så gott! Det var länge sedan man gjorde!

    • thorgun
      2 juli, 2013

      Ja, det är en gammal klassiker, riktigt gott! Speciellt med massa färska bladkryddor i, det kan jag verkligen rekommendera.

Kommentera

Information

This entry was posted on 1 juli, 2013 by in Bra Mat, Recept and tagged .

Ange din e-post för att följa bloggen och få nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare

