Nu börjar vi!

Nästan allt börjar ju med en tanke man går och ruvar på, det där ruvandet kan pågå nästan hur länge som helst, och ibland faller det hela ned i glömskans svarta hål.

Den här tanken hade jag redan ruvat på ett bra tag, jag gick liksom och väntade på modet att börja, eller egentligen väntade jag bara på att äntligen GÖRA nåt istället för att bara ”tänka”.

aska-1Och så fick jag en lite puff i rätt riktning. Puffen kom när jag åkte över till N&E, ett par goda vänner som skulle få några tomatplantor jag inte hade plats för på balkongen. Tanken var att byta tomaterna mot en hink vedaska som jag behövde till att mata alla mina tomatplantor med. N&E hade skaffat ett par höns, och efter ett besök i hönshuset stod jag där med två nyvärpta ägg i ena handen,  en hink aska i den andra och namnet på grannbonden som slaktade egna djur.

Sagt och gjort, det här var väl tecknet jag väntat på, nu fick det bli något av det hela!
Datumet var 2 Juni och jag hade två veckor kvar av högsäsong på jobbet, alltså hade jag två veckor på mig att planera för ett genomförande.
Skulle det vara slut med allt tänkandet nu, och äntligen bli dags för att göra nåt istället?

/T