Gröna smoothie

En vecka och ett stort antal grönaktiga smoothies senare.

Märker jag något av ”kuren”?
Jodå! Det är trevligt, rent av något beroendeframkallande. De ger en mycket trevlig mättnad och jag tycker liksom att man fått i sig något ”riktigt”. Extremt pigg, har jag nog inte blivit, men det är ju snart semestertider och det har varit mycket jobbande hela första halvåret. Så jag njuter av latheten och känner mig lite alertare för varje dag som går.

smoot-1

Det är fortfarande salladsblad som är basen, nötter och kokos är också standard. Sedan fyller jag på med olika blandningar av tomat & basilika, rosmarin & persilja och kanske någon överbliven frukt.
Det ÄR gott men det ser rätt bedrövligt ut. Har det tomma glaset blivit stående på skrivbordet i en timme skulle man kunna tro det var någon helt annan brungrön sörja det var frågan om.

Jag börjar redan nu undra vad jag ska ta mig till i vinter när färska salladsblad är en bristvara…

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,