Nybakade frukostbröd

Söndagsmorgon, strålande solsken, nybakade frukostbröd med ost och en kopp te. Så gott!!

Visserligen har jag spillt mjöl över köksgolvet, stökat till i köket och gjort slut på mitt frukostte, men det får man ta…

frukost-1

Hade inget bröd till frukost, gjorde ett sök på snabba frukostbullar och landade hos ”Baksugen”. Lånade hennes recept och ändrade det lite ( ja, jag måste ändra på det mesta här i världen😉 ).

Så här blev det:
3 dl dinkelmjöl
1 dl rågmjöl
1 dl kornmjöl
1msk bakpulver
1/4 tsk drygt, flingsalt
2 msk brödsirap
2½ dl vatten
Jag blandade enligt hennes instruktioner och knådade dessutom degen ett tag. Tror att min deg blev fastare på grund av de grövre mjölsorterna. Vilket på alla sätt passar mig bättre då jag gillar fastare och grövre bröd. Bullarna plattades ut lite och naggades, gräddades sedan i 200C ca 15 minuter.

Mycket goda, och mättande!
Tack Baksugen!!
Och Trevlig Helg på Er!

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,